انواع سرور
فناوری اطلاعات و مهندسی اینترنت

انواع سرور ( اختصاصی و مجازی )

سرور به کامپیوتری گفته می شود که به صورت دایم به اینترنت متصل است.

سرور ها دارای منابع سخت افزاری و نرم افزاری خاصی هستند. که در انواع مختلف متفاوت هستند.

سرورها به صورت کلی به دو نوع تقسیم می شوند: ۱- سرورهای اختصاصی. ۲-سرورهای مجازی

۱-سرورهای اختصاصی: به سرور هایی که به صورت اختصاصی بر روی یک کامپیوتر قرار دارد و تمام منابع سخت افزاری و نرم افزاری آن را در اختیار دارد سرور اختصاصی گفته می شود.

۲-سرورهای مجازی: این نوع سرور ها به سرور هایی گفته می شود که منابع سیستمی یک کامپیوتر را به دو یا چند قسمت تقسیم نمایند، در این صورت به هر یک از آن ها یک سرور مجازی می گویند.

 

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی به کامپیوتری گفته می شود که به صورت دائم روشن بوده و به اینترنت پرسرعت متصل است.

از سرور های مجازی می توان در زمینه های مختلی از قبیل: ارائه فضای هاست و ارائه سرور مجازی استفاده نمود.

یکی از مهم ترین مزیت های سرور های اختصاصی منابع سخت افزاری و نرم افزاری اختصاصی آن می باشد، در واقع تمامی منابع کامپیوتر مورد نظر به این سرور اختصاص دارد.

سرور های اختصاصی معمولا در مراکزی معروف به مراکز داده در نقاط مختلف دنیا نگه داری می شوند. اکثرا به علت دارا بودن اینترنت مناسب و پرسرعت، این سرور ها را در کشورهای اروپایی نگه داری می کنند.

البته ناگفته نماند که در ایران نیز تعداد زیادی سرور اختصاصی موجود و فعال است که با کیفیت جهانی و استاندارد در حال سرویس دهی هستند ولی به علت هزینه بالای نگه داری این سرور ها، قیمت سرور های ایرانی گاهی اوقات بیشتر از سرور های خارجی می باشد.

به همین جهت اکثر کاربران، اقدام به خرید سرور های اختصاصی در خارج از ایران می نمایند.

 

 

 
 

سرور مجازی چیست ؟

VPS که مخفف Virtual Private Server به معناي سرور اختصاصي مجازي مي باشد و گاهي از آن به عنوان VDS يا Virtual Dedicated Server نيز نام مي برند، به طور ساده به سرويس هاي ميزباني فضايي گفته مي شود که همانند يک سرور اختصاصي مستقل با دسترسي سطح بالا به سرور عمل مي نمايند که بصورت چندگانه و با هم بر روي يک سرور فيزيکي قرار مي گيرند. به عبارت بهتر، با استفاده از تکنولوژي مانند Virtuozzo و با بهره گيري از سخت افزارهاي بسيار قوي و پيشرفته، يک سرور فيزيکي به چندين VPS با امکانات يکسان يا متفاوت تقسيم مي شود.

 

 

سرورهای مجازی ما بر پایه دو معماری کاملا متفاوت OpenVZ و Xen ارایه میشود :


OpenVZ یک تکنولوژی مجازی سازی لایه سیستم عامل می باشد که بر پایه Kernel لینوکس و سیستم عامل پیاده سازی شده است. OpenVZ این امکان را به سرور فیزیکی می دهد که چندین نمونه سیستم عامل ایزوله شده را اجرا نماید که به نام های سرور اختصاصی مجازی (VPSs), و یا فضای مجازی سازی (VEs) شناخته می شود.


در معماری Xen استقلال کامل یک سرور مجازی از مابقی سرور های مجازی را تجربه خواهید کرد ,
همچنین استفاده از کرنل کامل لینوکس برای هر VPS و در نتیجه پشتیبانی از همه امکانات لینوکس و بهره وری از حافظه مجازی نوع SWAP و در نتیجه امکان اجرای وظایف متعددی که نیاز به حافظه زیاد دارند , از فواید دیگر سرویس های Xen میباشد‌!...


(اگر مایل به داشتن سرور مجازی windows میباشید حتما باید پلان های Xen را مشاهده و مقاسیه مایید , اما برای داشتن سرور لینوکس محدودیتی ندارید. )



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط فاضل رحمانی