کار و حمایت ملی
فناوری اطلاعات و مهندسی اینترنت

 http://www.karafariny.ir/UploadedFiles/image/entrepreneur_1.jpg

كارآفريني و توليد كار در حمايت از توليد ملي نقش مهم و جايگاه اساسي دارد. بخش مهمي از توليدات داخلي مي تواند نتيجه كارآفريني افرادي باشد كه با تكيه بر فكر و خلاقيت خود توانسته‌اند نيازها و احتياجات خود و ديگران را تامين كنند و نقش مهمي را در عرصه اقتصادي داشته باشند. 

رسالت- در جوامع توسعه يافته مسيرهاي نيل به توسعه اقتصادي از جنبه‌ هاي متعدد قابل بررسي است. يكي از عواملي كه توسعه و ترقي اين جوامع را فراهم مي سازد، وجود افراد خلاق، مطلع و جسوري است كه با انديشه‌ها و تفكرات خود، برنامه‌هاي مكتوب را به واقعيت تبديل ساخته و باپشت سرنهادن مشكلات مختلف، صبورانه و مدبرانه برنامه‌ هاي خود را عملياتي و كاربردي نموده‌اند. بنابراين فقط تكيه بر جنبه‌هاي فناورانه و تكنولوژي صرف، نمي تواند جامعه را به مرزهاي توسعه نزديك سازد، بلكه توليد كار و شغل زمينه‌ساز توسعه اقتصادي و اجتماعي است.

كارآفريني و توليد كار در حمايت از توليد ملي نقش مهم و جايگاه اساسي دارد. بخش مهمي از توليدات داخلي مي تواند نتيجه كارآفريني افرادي باشد كه با تكيه بر فكر و خلاقيت خود توانسته‌اند نيازها و احتياجات خود و ديگران را تامين كنند و نقش مهمي را در عرصه اقتصادي داشته باشند. اشتغال و اهميت توليد، حفظ و توسعه شغل از مباحث مهم و استراتژيكي اقتصاد است كه مديران و سياستگذاران هر جامعه‌اي نقش آن را در توليدات داخلي كشور مهم قلمداد مي كنند.

افراد هر جامعه، تمايلات، علايق، توانايي و مهارت ‌هاي مختلفي دارند، بهمنصه ظهور رساندن اين استعدادها و عيني نمودن آن به صورت يك فعاليت توليدي و شغلي مي تواند نيازهاي متنوع جامعه را تامين سازد. نقش كارآفريني و كارآفرينان در جامعه از جنبه‌ هاي مختلف اقتصادي، در خور اهميت

مي‌باشد. حمايت از كارآفرينان و افراد خلاق كه توانايي ايجاد كار و اشتغال براي افراد مختلف را دارند، در حمايت از توليد ملي نقش مهمي ايفا مي كند.

كارآفريني و حمايت از توليد ملي

اشتغالزايي و رفع بيكاري: اولين و مهمترين نقش كارآفريني در جامعه، ايجاد اشتغال و رفع بيكاري مي باشد. كارآفرينان براي خود و ديگر افراد اشتغال ايجاد مي كنند و با تشكيل فعاليت‌ هاي كاري گروهي، خود به حل مشكلات و نيازهايشان مي پردازند. يكي از لوازم و نتايج اشتغالزايي به مسئله توليد داخلي بر مي گردد، رفع بيكاري و ايجاد اشتغال موجب حمايت از توليد ملي مي گردد.

پيشرفت فناوري: كارآفريني با ايجاد شغل و فعاليت ‌هاي متنوع از فناوري و تكنولوژي بهره برده و در عين حال فناوري نيز ايجاد مي كند. كارآفرينان با خلاقيت و استعداد خود قادرند، فناوري را توسعه و بسط دهند. پيشرفت فناوري موجب بهبود شرايط اقتصادي و فني عرصه‌ هاي توليدي مي‌شود و ميزان توليدات داخلي را افزايش مي دهد.

افزايش سرمايه: اشتغالزايي و ايجاد كار موجب استفاده از سرمايه ‌هاي راكد در فعاليت‌ هاي توليدي و اقتصادي مي گردد و با گذشت زمان بر ميزان سرمايه‌ها مي افزايد. كارآفريني موجب رشد سرمايه‌ و چرخش آن درفعاليت ‌هاي اقتصادي جامعه مي گردد و موجبات توسعه و رشد اقتصادي فراهم مي گردد. راكد ماندن سرمايه‌ هاي مردمي مهمترين مانع در رشد توليد ملي مي باشد كه كارآفريني اين مشكل را حل مي نمايد.

تنوع بخشي به كسب و كار: كارآفرينان قادرند فرصتهاي كسب و كار را شناسايي كرده و افراد را در اين فرصتها مشغول به كار سازند. اين امر حتي در مناطق محروم و روستايي كه دور از ذهن است، موجبات ايجاد اشتغال متنوع را فراهم مي سازد. گسترش فعاليت‌ هاي شغلي و توليدي در مناطق محروم كشور، موجب حمايت از توليدات داخلي مي شود.

استفاده از منابع بومي: با كارآفريني از منابع و امكانات محلي و بومي حداكثر استفاده صورت مي گيرد. يكي از خصيصه كارآفريني استفاده از منابع محلي و امكاناتي است كه به نظر بي‌فايده مي آيد. استفاده بهينه از اين منابع و به كارگيري آن در عرصه‌ هاي توليدي مهمترين نقش را در حمايت از توليد ملي دارد.با توجه به نقش چند جانبه كارآفريني در عرصه‌ هاي توليد داخلي، به نظر مي آيد كه حمايت نهادهاي دولتي و سازمان‌ هاي رسمي از كارآفريني مي تواند مشكلات و موانع موجود در اين مسير را برداشته و در نهايت موجب حمايت از توليد ملي گردد.

كارآفريني بستر جذب سرمايه ايراني و ارتقاي توليد ملي
به اعتقاد يك كارشناس ارشد اقتصادي، كارآفريني بسترسازجذب سرمايه ايراني و ارتقاي سطح توليد ملي است كه بايد به آن توجه بيشتري شود.علي حيات‌نيا در گفتگو با ايسنا، اظهار كرد: با توجه به نامگذاري امسال به عنوان سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» بايد بيش‌تر به مقوله كارآفريني كه نقش بسيار مهمي در توليد ملي و اشتغال مي‌تواند داشته باشد، توجه كنيم.وي با بيان اينكه با توجه به اشباع بخش دولتي براي استخدام و اهميت روزافزون كار آفريني در توليد ملي افزود: توجه نسل جوان و تحصيلكرده به ايجاد فرصت‌هاي جديد كسب و كار با خلق ايده و نوآوري در توليد بسيار با اهميت است كه توجه جدي به آن ضروري و مهم است.حيات‌نيا خاطر نشان كرد: در صورت گسترش كارآفريني و مشاغل مرتبط با حوزه‌هاي گوناگون اقتصادي توسط نيروي انساني ماهر و تحصيلكرده قطعا جذب سرمايه ايراني براي افزايش توليد ملي محقق خواهد شد.وي با اشاره به نقش بي‌بديل كار آفريني در اشتغال و افزايش توليد تصريح كرد: اين امر مهم نيازمند امكان سنجي مناسب، تعيين مزيت‌ها، قابليت‌ها و اولويت‌هاي سرمايه گذاري در راستاي افزايش توليد در كشور و استان‌هاي مختلف است كه نياز به توجه و حمايت بيشتر مسئولان مربوطه دارد.اين كارشناس ارشد اقتصادي تاكيد كرد: ارتقاي توليد ملي به طور جدي جذب سرمايه ايراني را به دنبال دارد و كار آفريني اگر مورد حمايت قرار بگيرد مي تواند در اين راستا نقش بسيار بسزايي را ايفا كند كه علاوه بر اشتغالزايي براي جوانان مي‌تواند نقش مهمي در جلوگيري از واردات داشته باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط فاضل رحمانی